Anasayfa > Windows Yazilim Problemleri > user32.dll ve HHCTRL.OCX sorunu cozum yolu

user32.dll ve HHCTRL.OCX sorunu cozum yolu

windows 4 nisanda yayinladigi bir guncelleme ile buyuk bir problem yasayan kullanicilar icin asagidaki sekilde cozum yolunu acikladi.

Sorun Realtek Audio marka ses kaydından kaynaklanıyor.KB925902 numaralı güvenlik güncelleştirmesini yükleyen ve bu markanın ses kartını kullanan PC lerde oluyor.Sistem geri yükleme çözüm gibi görünsede güncelleştirme yapmaya devam ettiğiniz sürece yine her açılışta karşınıza çıkıyor.Çünkü sistem açılışta Gerekli DLL yi aradığı için ve bulamadığı için uyarı veriyor.Çözüm support.microsoft.com/kb/935448 adresine gidip buradan gerekli güncelleştirmeyi yüklemek. Aşagıdaki gibi bir sorununuz varsa tabiii.

Microsoft Windows XP Service Pack 2 çalıştıran bir bilgisayarı başlattığınızda, Realtek HD Audio Control Panel başlatılamayabilir. Ayrıca, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz: Rthdcpl.exe – Geçersiz Sistem DLL Konum Değişikliği

user32.dll sistem DLL’sinin bellekte konumu değiştirildi. Uygulama, düzgün çalışmayacak. Konum değişikliği, C:\Windows\System32\Hhctrl.ocx DLL’si Windows sistem DLL’leri için ayrılmış bir adres aralığında bulunduğu için yapıldı. Yeni bir DLL edinmek için DLL üreticisine başvurulması gerekir.
Bu sorun, Realtek Semiconductor Corporation ürünü Realtek HD Audio Control Panel (Rthdcpl.exe) yüklü olduğunda oluşur. Üste

Neden

loadTOCNode(1, ’cause’);Bu sorun 925902 (MS07-017) güvenlik güncelleştirmesi ve 928843 (MS07-00 güvenlik güncelleştirmesi yüklendikten sonra oluşabilir. 928843 güvenlik güncelleştirmesinde bulunan Hhctrl.ocx dosyası ve 925902 güvenlik güncelleştirmesinde bulunan User32.dll dosyası çakışan taban adreslerine sahiptir. Bir program User32.dll dosyasını yüklemeden önce Hhctrl.ocx dosyasını yüklediğinde bu sorun oluşmaktadır. Üste

€”z�m

loadTOCNode(1, ‘resolution’);Karşıdan yükleme bilgileri

loadTOCNode(2, ‘resolution’);Aşağıdaki dosya Microsoft Yükleme Merkezi’nden yüklenebilir:

935448 paketini şimdi karşıdan yükle. (http://www.microsoft.com/downloads/d…b-f7b3b0fd3d86)

user32.dll hatasi cozumu
C:WİNDOWS\system32\HHCTRL.OCX DLL

oncelikle denetim masasi program ekle kaldirdan sag uste guncellemeleri goster secenegini isaretleyin. ardindan KB 925902 nolu guncellestirmeyi kaldirin. bilgisayarinizi restart yapin sorun cozulmus olacaktir. ayrica sisteminize kurmus oldugunuz ekstra goruntu temasi dosyalarinida kaldirmaniz gerekiyor. ilerleyen tarihlerde tekrar bu guncelleme yuklenmesi istendiginde bu guncellemeyi atlayarak devam edin

  1. Nisan 11, 2007, 1:07 pm

    verdiginizbilgiler icin tesekkurler 4 gun boyunca bu problemi cozebilmek icin ugrasmistik sonunda cozume ulasabildik.

    tesekkurler

  2. ayhan
    Mayıs 3, 2007, 3:16 pm

    Bu problemin aynısı ile fantom cd yi kurduğum zaman karşılaştım. Bunun çözümü varmı.

  3. Mayıs 3, 2007, 4:39 pm

    bu problem realtek ses kartlari ile ilgili. yukarida yazili olan yamayi indirdiginizde probleminiz cozulecektir.
    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=tr&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

  4. ömer faruk balcı
    Haziran 22, 2007, 7:29 pm

    bilginiz için çoooooooook ama çoooooooooooooooookkkkkk teşekkür ederim.

  5. choghlan
    Temmuz 6, 2007, 11:22 am

    Peki Shell32.dll konum değişikliği denildiği zaman ne yapmalıyız. exe uzantılı dosyaları çalıştırınca shell32.dll dosyası hatası veriyor

  6. Temmuz 6, 2007, 12:08 pm

    oncelikle denetim masasi program ekle kaldirdan sag uste guncellemeleri goster secenegini isaretleyin. ardindan KB 925902 nolu guncellestirmeyi kaldirin. bilgisayarinizi restart yapin sorun cozulmus olacaktir. ayrica sisteminize kurmus oldugunuz ekstra goruntu temasi dosyalarinida kaldirmaniz gerekiyor. ilerleyen tarihlerde tekrar bu guncelleme yuklenmesi istendiginde bu guncellemeyi atlayarak devam edin

  7. emrah şimşek
    Temmuz 14, 2007, 10:42 pm

    fatih şimşek vermiş olduğunuz bu önemli bilği için çok ama çok teşekkür ederim şahsım adına.. sorun yüzünden bilğisayarıma bi ara virüs girdi diye düşündüm ama sizin sayenizde bu düşüncem değişti bunun için tekrar teşekkürü size bir borç biliyor ve biz bilğisayar kullanıcılarını görüşlerinizle aydınlatmanızda başarılar diliyorum ….

  8. fatih
    Ekim 14, 2007, 7:08 pm

    slm iyi aksamlar adim fatih almanyada yasiyorum benim sorunum su sekilde aylardan beri ugrasiyorum ama bir turlu cozu´m bulamiyorum (ACER EXTENSA 5220) leptop bilgisayar kullaniyorum onceden vista isletim sistemi kullaniyordum xp isletim sistemine gectim gerekli butun driverleri kurdum ama birturlu ses driverini bilgisayarima tanitamiyorum ve suan hala bilgisayarimda ses yok ne yaptimsa olmadi bilgisayarin ses karti realtek marka BILGISAYARIM-OZELLIKLER-DONANIM-AYGIT YONETICISINE bakiyorum sesle ilgili hicbir problem oldugu gozukmuyor ses driverleri calisiyormus ama ses yok bilgisayarda anlamadim gitti aylardan beri ugrasiyorum denemedigim yontem kalmadi ama pc de hala ses yok buna cozum bularsaniz cok sevinirim gerekli arkadaslardan yardim bekliyorum gerekirse telefonlada araya bilirim bire bir gorusme yanliz sabit hat numarasi olmak uzere…

  9. Ekim 16, 2007, 5:52 pm

    Selamlar,

    sorununuzla ilgileniyorum. yogunluktan dolayi telefonla destek veremiyorum, blogumuda zaten birkac gunde bir ziyaret edebiliyorum. sorununuz realtek ses kartlarinin patch ( yama ) yuklemesinden kaynaklaniyor.
    ses karti driverinizin icerisinde kbxxxx.exe seklinde bir dosya olmali. o dosyayi yukleyerek ( windows update ) sorununuzu halledebilirsiniz. dosya mevcut degilse yada yuklediginiz halde halen calismiyorsa tekrar mesaj yazabilirsiniz ayrintili olarak ilgilenebilirim.

    saygilar

  10. fatih
    Ekim 17, 2007, 4:18 am

    selamlar öncelikle sorunumla ilgilendiginiz icin cok tsk.ederim ses karti driver klasörümün icinde driver dosyasi haricinde MSHDQFE die bir klasor dada var onun icerisinde 3 tane uygulama dosyasi var bunlar su sekilde (kb888111xpsp1) altinda bu sekilde isim yaziyor (self-extracting cabinet microsoft corporation) digeri (kb888111xpsp2) altinda yine (self-extracting cabinet microsoft corporation) yaziyor digeri ise (kb888111w2ksp4) altinda yine (self-extracting cabinet microsoft corporation) yaziyor bunlardan (kb888111xpsp2) olanini yuklemek istedim sanirim kurulum islemi yarida bitiyor kurulum olmuyor program ekle kaldira baktim yuklenmemis bu dosya hala suan pc de ses yok.
    Ben leptopumu sifir aldim paket olarak uzerinde almanca windows vista home basic isletim sistemi vardi ben bunu turkce windows xp pro. yaptim vista kurulu iken bilgisayarimda ses ve muzik dinliye biliyordum. windows xp kurdum ses soluk kesildi.
    Ben bilgisayarimin butun gerekli olan driverlerini sadece xp olan vistanin original cd si var bende tabiki xp gerekli olan butun driverlerini simdi verecegim web adresinden indirdim sizde baka bilirsiniz isterseniz (http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html) eger bunu beceremezsem mecburen vistaya donmek zorunda kalacam buda bana iskence olacak.
    Isterseniz benim indirdigim ses karti driver klasorunun icinde olan butun dosya adlarini size yazayim ok. artik nasil yapmam gerekiyorsa bilmiyorum.

    5 Tane klasor var isimleri
    ——————————
    CONFIG : KLASORÜ
    VISTA : KLASÖRÜ
    WDM : KLASÖRÜ
    MSHDQFE : KLASÖRÜ
    VISTA 64 : KLASÖRÜ

    Tabiki bunlarin icinde birsuru dosyalar var
    ——————————————————

    Simdi klasör icinden cikmis dosya isimlerini yaziyorum:
    ——————————————————-
    Data 1 : Winrar arsivi
    Data 2 : Winrar arsivi
    Layout : BIN dosyasi
    Set CD fmt : uygulama dosyasi Dosyasi
    Setup :INX
    setup.ibt : IBT Dosyasi
    Setup.iss :ISS Dosyasi
    ChCfg : Uygulama dosyasi
    Data 1.hdr : HDR Dosyasi
    Engine 32: Winrar arsivi
    RtlExUpd.dll : Uygulama uzantisi
    Setup : Yapilandirma ayarlari
    Setup exe. : Uygulama exe.Dosyasi (Ses karti driveri bu)
    Sutup.isn : ISN Dosyasi
    Version : Metin Belgesi

    Bukadar bunlarin hepisi web sitesinden indirmis oldugum audio_Realtek ses driver klasorunun icindeler.
    Umarim sorunuma biraz olsun care bulunur kafanizi agrittimsa cok ozur dilerim sengi ve saygilarimlar

    FATIH STUTTGART

  11. fatih
    Ekim 17, 2007, 4:38 am

    Birde aygit yöneticisinde (PC DEVICE) yaninda sari renkli unlem isareti var bu aygit duygun calismiyor diyor veya dogru yuklenmemis diyor bu ne oluyor acaba ?

    saygilarimla

    FATIH STUTTGART

  12. fatih
    Ekim 21, 2007, 1:22 am

    tsk.ederim pc sorunlarimi hallettim yinede ilgilendiginiz icin cok tsk.ederim sagolun

    Sagilarimla

    FATIH STUTTGART

  13. ram
    Ekim 25, 2007, 3:38 pm

    xp nasil yukleye bilirim bende cd diski var

  14. ali
    Mart 8, 2008, 1:09 am

    merhaba iyi günler bende acer extanse 5220 var windows vista home vardı xp yaptım bütün driverleri yükledim her şey tamam
    ses driverini yükledim kurdum ama azmixersel diye hata veriyor ve ses gelmiyor bir türlü sesi yapamadım bana yardım edebilirseniz sevinirim ses hiç yok şimdiden ilgin
    iz için teşekkür ederim

  15. Nisan 13, 2008, 4:16 pm

    Arkadaslar Program Ekle/Kaldırdan Üste Güncellemeyi Gösterdeki KB 925902 Bu Sildikten Sonra Kapatıp Açın Ama O yine Otomatik Güncelleme Yaparak Sorunu Geri Getirir Bence Otomatik Güncellemeyi Kapatın Denemedim Ama Sizde Denemeyin Bise OLursa Karismam

  16. obses
    Haziran 1, 2008, 11:31 am

    bilginiz için çoooooooook ama çoooooooooooooooookkkkkk teşekkür ederim.

  17. mehmet
    Haziran 8, 2008, 10:42 am

    C:WİNDOWS\system32\HHCTRL.OCX DLL adreindeki dll ‘ i siliyorum yine çıkıyor..
    Bundan nasıl kurtulacağım , ses kartını bir türlü kuramıyorum ?

  18. yusuf
    Temmuz 11, 2008, 1:41 am

    paylasım ve bilgilerin icin tesekkur ederim

  19. Ağustos 1, 2008, 11:15 am

    Cok saolasin, cok isime yaradi bu bilgi..

  20. abdullah
    Ağustos 24, 2008, 1:47 pm

    özür dilerim ama bnm sorunum bu ancak çözüm olmuyo ve bende ne realtek sorun verio ne de bu güncelleştirme bilgisayarımda bulunuyo.ve ltfen bana yardım çünkü hiç bir seyi yükleyemedim site site dolasıyorum benzer çözümler var ama en cok sinir olduum sey ise bana registry taraması yapan program önermeeleri

  21. abdullah
    Ağustos 24, 2008, 1:47 pm

    özür dilerim ama bnm sorunum bu ancak çözüm olmuyo ve bende ne realtek sorun verio ne de bu güncelleştirme bilgisayarımda bulunuyo.ve ltfen bana yardım çünkü hiç bir seyi yükleyemedim site site dolasıyorum benzer çözümler var ama en cok sinir olduum sey ise bana registry taraması yapan program önermeeleri ltfen sorunum için msn me ulasın apomuco_gs@hotmail.com

  22. Temmuz 16, 2009, 4:50 pm

    Teşekkürler…

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

