Başlangıç > Haberler > Access Point Kurulumu – Kablosuz Sinyal Tekrarlayicisi ( Airties AP-301 )

Access Point Kurulumu – Kablosuz Sinyal Tekrarlayicisi ( Airties AP-301 )

Bu yazimda access point ( Kablosuz sinyal tekrarlayicisi ) kurulumunu anlatacagim. Oncelikle Access Point nedir onu ogrenelim.

Access point veya erişim noktası, birden fazla bilgisayarı kablosuz olarak bir birine bağlayan veya İnternet bağlantılarını sağlayan aygıt.

Kablosuz Sinyal Tekrarlayıcı Noktası da diyebileceğimiz bir cihazdır. Almış olduğu kablosuz ağ sinyalini tekrar güçlendirip yayınlayarak mesafeyi ve sinyal kalitesini artıran bir cihazdır, genelde router özelliği de buluan cihazlar kablolu bir ağı kablosuza çeviren wireless router görevini de (birini seçmek şartıyla) yapabilen cihazlardır.

Ornek olarak Airties marka AP-301 modelini kullanacagiz.

konu ile ilgili detayli bilgileri islerimin yogunlugu nedeni ile bugunlerde yayinlayamayacagim. ancak en kisa surede resimli olarak anlatimi burada bulabileceksiniz.

Kategoriler:Haberler
  1. AP 301
    Ağustos 28, 2007, 12:38 am

    Merhaba,

    siz anlatmadan ben yaşadığım sorunu anlatayım:

    AP-301’i tek ethernet çıkışlı kablonet modemimi kablosuz yapmak için aldım. Aklıma gelen tüm ayar değişikliklerini yapmama rağmen internedte kablosusz olarak AP-301 üzeirnden bağlanamadım. Kablosuz olarak firmware sayfasına giriyorum ve DHCP yi aktif edip DNS lere kablonetin dns lerini giriyorum ama yine internet bağlantısı sağlamıyor. Bunun yanında yine aynı amaç için aldığım NETGEAR WG602 54 Mbps WIRELESS ACCESS POINT hiçbir sorun çıkarmadan aynı uzaklıkta daha kuvvetli sinyal seviyesiyle sorunsuz çalışıyor. Airties AP-301 yine Airties ın ürünlerinden başka bir ürünle çalışmayacağını anladım. Dolayısıyla tavsiye etmiyorum…

  2. tan
    Kasım 23, 2007, 9:44 am

    cok dandik cookk

  3. yalchn
    Aralık 18, 2008, 11:34 pm

    mrb kablonet modemi kablosuza cevirmek için netgear access point işe yaradımı,yaradıysa nasıl kurdun biraz anlatabilirmisn?

  4. safak
    Ocak 27, 2009, 1:26 am

    selamlar, ben ıs calıstıgım ısyerındekı wireless sıfresını aldım bırınden gırdım sıfreyı baglandı ama yalnızca yerel baglantı olarak kaldı. yerel ve ınternet baglantısı neden yok? nasıl saglayabılırım bunu. ılla bılgı ısleme gıdıp laptop umu kayıtmı ettırmem lazım, kendım yapabılecegım bıseyler yokmu.

  5. Nur
    Mayıs 23, 2009, 3:20 pm

    Merhaba;
    ben kablonet kullancısıyım.
    masa üstünden laptopa terfi edince vistalı laptopumu kablosuz olarak bağlanmak istediğim için NETMASTER WDS-540 WIRELESS ACCESS POINT – ROUTER aldım. fakat bağlanamıyorum.
    laptop modemi görüyor modem nete bağlanmıyor. verilen komudların hepsini yaptım ama sonuç hep olumsuz oldu.
    ürünü aldığım yerde vista kullanıcısı vardı ve kurulumun basitliğinden bahsetmişti
    demekki ben o kadarını bile yapamadım
    adsl ile ilgili sorunlar çabuk çözülüyorda biz kablonetçiler yaya kalıyoruz hep 🙂
    bu durumda bana ne önerirsiniz?

  6. Mayıs 24, 2009, 2:08 pm

    işyerindeki modemin içine girmelisin. örneğin airties için 192.168.2.1
    burada parola koymamışlarsa açabilirsin.
    sonra mac adresi filtreleme sekmesine gireceksin.
    bağlanmak istediğin makinanın mac adresini buraya yazıp izin ver seçeneğine tıkla.
    muhtemelen onlarda öyle yapmışlardır.
    senin makinan da oraya kayıtlıdır.
    kolay gelsin.

  7. Temmuz 12, 2009, 9:03 am

    bnde üsteki kişiyle aynı sorunu yaşıyorum (şafak) yazan kişiyle ama ona çözüm önerisi yazmamışsınız üstelik bu sorun bende bayadır var lütfen yardımcı olun

  8. mehmet
    Şubat 3, 2010, 9:16 pm

    bende kablosuz ağları görüntüenim adım 4 farklı yerde çıkıyor fazlalıkları nasıl iptal ederimle diyorum b

  9. BARAN
    Temmuz 26, 2010, 11:03 pm

    slm arkadaslar ben kablolu kullanıcıyım komsumdam kablo ile baglantı cektım 90 metre kaplosuz access point aldım airties ap-301 cıhaz varlıens calişiyor mukemmel sınyal alıyor ama cıhaza baglantı gelmıyor ama leptopa taktım zaman kaplolu calişiyor kaployu modeme taktım zamn ıse baglantı gelmıyor ama cıhaz kaplosuz leptopla baglantı kuruyor bu sorun nedır nasıl coulur bana acık bılgı lutfen yardımcı olun tum ayarları yapılı sadece baglantı gelmıyor ama dırek kaployla leptopla ıntye gırıyorum

  10. burak ateş
    Ocak 20, 2012, 3:01 am

    ya arkadaslar öncelikle hayırlı geceler ben sizden bir bilgi almak istiyorum benim işyerim evime 150m uzaklıkta isyermde modemimi acık bırakıyorum evde leptop 1 diş cekiyor oda bana yetmiyor cok yavas bana öle birsey deyinki işyerimdeki modemden hiç kablo cekmeden ana cadde var cünkü aramızda evimdeki 1 diş cekim gücünü5 diş veya 4 diş yapabilecek bir ciyaz lazım bana acele cevap yazmanızı bekliyorum kolay gelsin hapinide iyi geceler

  11. Şubat 20, 2012, 9:19 pm

    4 portlu kablolu modemden çıkan kablonun birini bu access pointe baglarsak access point kablosuz baglanti sagliyormu? bir de resimli anlatim diyor tarihte 2007 bu güne kadar resimli baglanti yayinlanmadimi tesekkürler

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

