Anasayfa > Windows Yazilim Problemleri > Windows Vista Intel Wireless Kartlari Baglanti Problemi Icin Yazilim

Windows Vista Intel Wireless Kartlari Baglanti Problemi Icin Yazilim

Yeni cikan isletim sistemi Windows Vistada Wireless ( kablosuz ag ) baglantisi problemi yasayanlar icin Intel Pro Wireless Yaziliminin Vista uyumlu versiyonunu indirebilirsiniz.

indirdiginiz driver otomatik olarak kurulamayabilir bu durumda driver guncellemesini elle yapmak durumundayiz. yazinin devaminda Wireless baglanti problemi cozumunu okuyabilirsiniz.

uyumlu oldugu modeller su sekilde

Driver Versions:
-Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN: 11.1.0.86
-Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection: 11.1.0.86
-Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection: 9.0.4.33
-Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection: 9.0.4.33


buradan indirebilirsiniz yuklemek
icin tiklayin

bugun karsilastigim bir problemde toshiba satellite marka laptop wireless baglantisi kuruluyor ancak sadece yerel aga baglanabiliyordu. ancak kablolu bir sekilde hem yerel hemde internet agi sorunsuz calisiyordu.

laptop icerisinde atheros marka ( asla tavsiye etmedigim ) marka wireless bagdastiricisi bulunuyordu. bu modele ait 07/05/2007 tarihli guncel yazilimi yuklememe ragmen kablosuz ag ile ilgili sorun cozulmedi. ve son care olarak ag baglantilarinda kablosuz ag baglantisina manuel ip atamasi yaparak sorunu cozmus oldum.

bu sorunu yasayanlar kablosuz ag baglantisi ozeliklerinde ip4 seceneginde ip bilgilerini asagidaki sekilde girerek sorunu cozebilirler.

IP Adresi : 192.168.1.43 (43 numarali ip nin baska bir aygit tarafindan kullanilmadigina emin olun aksi taktirde ip cakismasi yasamaniz mumkun)
Alt Ag Gecidi : 255.255.255.0
Varsayilan Ag Gecidi : 192.168.1.1
Dns sunucusu : 192.168.1.1

bu ip ayarlamasi ag gecidi 192.168.1.1 olan modemler icindir ( Zyxel, usrobotics)

airties modemler icin ise

IP Adresi : 192.168.2.43 (43 numarali ip nin baska bir aygit tarafindan kullanilmadigina emin olun aksi taktirde ip cakismasi yasamaniz mumkun)
Alt Ag Gecidi : 255.255.255.0
Varsayilan Ag Gecidi : 192.168.2.1
Dns sunucusu : 192.168.2.1

27.07.2007 problemin manuel driver update yontemi ile cozulmesi.

– oncelikle linkteki adresten intel wireless kartimiza ait win200/xp uyumlu driverini indiriyoruz. (Vista uyumlu driverle problem yasaniyor bu nedenle win2000/xp uyumlu driver ile sorunu cozebilirsiniz)

– indirdigimiz sikistirilmis dosyayi calistiriyoruz. bu isleminin sonunda c:\Intel\wireless 10_5_0… isimli klasore  dosyalar acilmis halde geliyor.

– bu klasor icerisindeki “DPInst” dosyasini calistiriyoruz. karsimiza hata mesaji gelebilir. bu mesaji kapatarak bir sonraki isleme geciyoruz.

– Bilgisayarima sag tiklayip ozeliklere basiyoruz. Sistem ozelikleri penceresinden donanim ve aygit yoneticisi secenegine ilerliyoruz. Ag bagdastiricilarindan kablosuz ag bagdastiricimizi sag tiklayip ozeliklere basiyoruz. surucu sekmesinden surucuyu guncellestir butonuna basarak driver yolunu gosteriyoruz. driverimiz c:\Intel\wireless 10_5_0… isimli klasorde bulunuyor.

– islem sonunda bu driver vista uyumlu degil yada driver duzgun sekilde yuklendi sekline bir uyari aliyoruz bu uyariyi kapadiktan sonra bilgisayarimizi yeniden baslatarak baglantimizi kurabiliriz.

  1. Mert İlhan
    Haziran 1, 2007, 7:48 am

    Arkadaşım güzel bir çalışma hazırlamışsın, başarılarının devamı dileklerimle,

    saygılar.

    Mert İlhan

  2. emin
    Haziran 8, 2007, 1:49 pm

    arkadaslar merhaba cok güzel bi çalısma olmus tam bendede o sorun vardı.ama bunu indirdikten sonra ne nyapıcağımı bilmiorm o konuda da siz yardımcı olursanız sevinicem tesekkurler…

  3. Haziran 8, 2007, 2:57 pm

    linkteki dosya vista ile uyumlu yukarida adi gecen wireless kartlar icin gecerli olan driver ve yazilim icerir. dosyayi indirdikten sonra kurulumu yapin ve beraberinde gelen
    Baslat > programlar > intel pro wireless yazilimi ile wireless baglantinizi kurun

  4. yasemin
    Haziran 25, 2007, 7:23 pm

    bende wireless e bağlanamıyorum vistayı yüklendikten sonra not drıver diyor acil yardımlarınızı bekliyorum

  5. Haziran 26, 2007, 8:00 am

    Sayin yasemin,

    Baglanti problemi yasadiginiz bilgisayarin marka modelini belirtirseniz yardimci olabilirim. cunku bildiginiz gibi degisik marka ve modellerde wireless kartlar mevcut.

  6. Aydın
    Haziran 26, 2007, 10:33 am

    Bendeki problem zannedersem biraz daha farklı.

    Cisco2800 router’ı üzerinden 7 adet wirelesss access point bağlı. Kullanıcılar Wireless olarak internete bağlanmak istediklerinde xp makinalarda hiç sorun yaşanmadan bağlanabiliyorlar.Fakat Vista’da bağlantıda sorun yaşıyor. Daha doğrusu ip adresi ve dns adreslerini otomatik olarak almasına rağmen internete çıkış almıyor.

    Google syafasına ping attığım zaman cevap vermiyor aynı şekilde browser üzerinden sayfada açılmıyor.Fakat ping http://www.google.com yerine ping 209.85.135.104 dediğim zaman sorunsuz olarak ping atıyor aynı şekilde browsere ip adresini yazdığım zaman problemsiz açılıyor.

    nslookup ile baktığım zaman xp makinada bana alpha1.superonline.com olarak dns server ve adresini gösterirken Vista’da dns serveri bilinmiyor diye getiriyor ama serverin ip adresini getiryor.

    Yabancı bir çok forumda yaptığım araştırmalarda sonuç vermedi.

  7. Haziran 27, 2007, 12:31 pm

    Sayin Aydin,

    sizdeki problemde ayni sanirim sorunun cozumune senin sayende ulasmis olacagiz. asagi yukari anladigim kadari ile sorun vista isletim sisteminin dns cozumlemesini yapamamasindan kaynaklaniyor. uygun bir zamanda bu konuyla ilgili birkac deneme yapmaliyim kesinlikle. bu problemden yakinan o kadar cok kullanici varki. diger bir tahminim wireless sifreleme sistemi (WEP – WPA) ile ilgili bir problem. deneme yanilma yontemi ile bu sorunu cozebilirsek bircok kullanicinin derdine deva olmus olacagiz. birkac denemede bulundum bu problemle ilgili. routerden sifreleme sistemini kaldirdigimda baglanti kurulabilen makinalar sifreleme aktif olunca (wep yada wpa) baglanabiliyor ancak sadece yerel ag aktif hale geliyor internet baglantisi aktif olmuyor.

    sorunun cozumunu buldum biraz sonra yayinlayacagim.

  8. metin twr
    Temmuz 6, 2007, 4:38 pm

    benim probleminde diger arkadaslarınkıne benzer şekılde.
    öncekı laptop um xp yuklüydu ve iş yerındekı güvensız wireless agına sorunsuz bağlanıyordu üstelik sinyal zayıf olmasına ragmen. ancak yenı bılgısayarımla aynı guvensız hatta vista yuklü olmasındanmı kaynaklanıyor bılmıyorum,sınyal gücünü iyi yakalayıp ve aga basarıyla bağlanmasına rağmen int ten sayfa açma gırısımlerım basarızlıkla sonuçlanıyor .ama evde kullandıgım güvenli ağda hiç bir sorun yasamadan bağlanıyorum.bu konuda yardımcı olursanız çok sevinecegim .ilginiz içn teşekkur ederım.

  9. Deniz
    Temmuz 11, 2007, 2:38 am

    Öncelikle iyi geceler desem yeridir herhalde: )
    Neredeyse kapanmış olan bu konu hakkında size bir sorum olacaktı.
    Benim 6000 serisi bir pavilion notebook um var. Bugünlerde ikinci bir işletim sistemi olarak Vista Ultimate yükledim. Herşey düzgün, fakat bu wireless kart problemi beni çileden çikardı.
    Öncelikle Hp’nin sitesinden ilgili sürücüyü indirdim ve yükledim (Intel Pro Wireless 3945ABG v11.1.0.86) fakat aygıt yöneticisinde “Windows, aygıtın gerektirdiği sürücüleri yükleyemediğinden, bu aygıt düzgün olarak çalışmıyor. (Kod 31)” diye bir uyarı verdi. Bunun üzerine acaba sürücü eski mi diye Intel’in sitesine baktım ve yeni sürümü indirdim (v11.1.1.0). Aygıt yönetcisinden sürücüyü elle güncelleştirdim, fakat değişen bir şey olmadı. Donanımı tamamen kaldırdım. Bu iki sürücüden daha eski bir sürücü buldum ve onu kullanarak yeniden kurdum yine aynı hatayı verdi. Bu üç sürücüye ait tüm kombinasyonları denedim. Kaldırdım, yeniden kurdum, güncelleştirdim…. Hatta olmadı System32 içinden el yordamıyla güncelleme yaptım. Banamısın demedi. Her seferinde aynı hatayı gözlemledim.
    Bu konuda bir fikriniz varsa ve benimle paylaşırsanız sevinirim. Mailde gönderebilirsiniz!
    İyi çalışmalar…

  10. Temmuz 11, 2007, 8:31 am

    Sayin Deniz,

    bu konuyla ilgili epey problemle karsilastik. Ancak cozumu yabanci forumlari arastirmam sonunda bulabildim diyebilirim. Bilgisayardan oldukca iyi anladigini varsayarsak bu cozumu uygulamakta pek bir sikinti yasayacagini zannetmiyorum. Denemeni istedigim cozum yolu su sekilde;

    – oncelikle linkteki adresten intel wireless kartimiza ait win200/xp uyumlu driverini indiriyoruz. (Vista uyumlu driverle problem yasaniyor bu nedenle win2000/xp uyumlu driver ile sorunu cozebilirsiniz)

    – indirdigimiz sikistirilmis dosyayi calistiriyoruz. bu isleminin sonunda c:\Intel\wireless 10_5_0… isimli klasore dosyalar acilmis halde geliyor.

    – bu klasor icerisindeki “DPInst” dosyasini calistiriyoruz. karsimiza hata mesaji gelebilir. bu mesaji kapatarak bir sonraki isleme geciyoruz.

    – Bilgisayarima sag tiklayip ozeliklere basiyoruz. Sistem ozelikleri penceresinden donanim ve aygit yoneticisi secenegine ilerliyoruz. Ag bagdastiricilarindan kablosuz ag bagdastiricimizi sag tiklayip ozeliklere basiyoruz. surucu sekmesinden surucuyu guncellestir butonuna basarak driver yolunu gosteriyoruz. driverimiz c:\Intel\wireless 10_5_0… isimli klasorde bulunuyor.

    – islem sonunda bu driver vista uyumlu degil yada driver duzgun sekilde yuklendi sekline bir uyari aliyoruz bu uyariyi kapadiktan sonra bilgisayarimizi yeniden baslatarak baglantimizi kurabiliriz

  11. Deniz
    Temmuz 11, 2007, 12:27 pm

    Öncelikle öneriniz için çok ama çok teşekkürler, fakat şöyle bir durum var! Bnim şu anda aygıt yöneticisnde ağ bağdaştırıcım Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection v11.1.0.86 diye gözüküyor. Dediğiniz gibi Extract işlemini yapıp, DPInst dosyasını çalıştırdım. Fakat ağ bağdaştırıcımın sürücüsünü güncelleştirmek istediğimde sürücünün zaten güncel olduğu yönünde bir uyarı veriyor ve güncelleştirme yapmıyor!
    Ayrıca system32 içinden ele güncelleştirme de yapamıyorum. Çünkü dosya adlarında farklılıklar var! Bunu da size şöyle özetleyebilirim. Aygıt yöneticisinden ağ bağdaştırıcımın özelliklerine girip sürücü ayrıntılarına tıkladığımda,

    …/system32/DRIVERS/NETw4v32.sys
    …/system32/NETw4c32.dll
    …/system32/NETw4r32.dll

    dosyaları gözüküyor. Fakat bizim indirdiğimiz win2000/xp driver dosyasını extract ettiğimizde içinden çıkan dosyalar

    NETw3v32.sys
    NETw4c32.dll
    NETw4r32.dll

    şeklinde…
    Yani istesemde elle bir değiştirme yapamıyorum. Bu durumda tek seçeneğim kalıyor o da aygıt yöneticisinden sürücü güncelleştirme sihirbazını kullanmak. Fakat o da yukarıda dediğim gibi sürücünün güncel olduğu yönünde uyarı veriyor.

    Ben de yabancı forumlarda araştırma yapıyorum, fakat hala tam net bir çözüme ulaşabilmiş değilim.
    Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    İyi çalışmalar!

  12. Seda
    Temmuz 25, 2007, 3:32 pm

    Merhaba, benim de birebir aynı sorunum var. Çok uğraştım ama yapamadım sonunda yepyeni bilgisayarı formatlayarak xpye geri döndüm. Bir aydır xp kullanıyorum tekrar. Yazınızı yeni gördüm ve bir vista macerasına daha girmeye karar verdim yalnız, şöyle bir problem var:Ben upgrade yapıyorum, temizyükleme yapmıyorum. Zaten bağlantım var oluyor upgrade de. Bu dosyayı yüklediğimde kaldırmam mı gerekiyor ağ bağdaştırıcısını güncelleştirme olması için? Ya Sayın Deniz gibi içinden çıkılmaz bir duruma girersem diye korkuyorum, benim de 3945ABG ama sürücü sürümü 10.5.1.68 bana uygun bir link verebilir misiniz? FS pro 3205, modemim de usr9110

  13. Temmuz 25, 2007, 3:41 pm

    Selamlar Seda,

    vista yuklemesi yapmadi iseniz birkac gun daha bekleyin konunun cozumunu resimli olarak burada yayinlayacagim. ancak yogunluktan dolayi birkac gun surebilir.

    bu problemi cozmek artik benim icin bir borc oldu diyebilirim. sadece blogumda degil calisma ortamimda da ayni sekilde problem yasayan onlarca musterim var farkli yontemlerle sorunlarini cozmusumdur ancak istedigim artik manuel ip olayina girmeden uygun driveri bularak bu sorunu cozmek.

    gorusmek uzere

  14. Seda
    Temmuz 25, 2007, 8:49 pm

    Maalesef yüledim Fatih bey.. Bağlantımda bir sorun yok şu anda vistadan bağlıyım ama başka bir sorunum var sadece bir iki internetsayfsı açmamla ya da sadece googleı açmamlla bir anda deli gibi yüklenmeye başlıyor. Şu anda 24 milyon bayt yüklenmiş gözüküyor ki hiç de bir şey yapmadım. Bilgisayarımda virüs de yok no32 kullanıyorum güncel durumda Ne yapmam gerekiyor acaba zaten kotalı bağlantım var faturadan korkuyorum

  15. Temmuz 26, 2007, 8:24 am

    nod32 hic tavsiye etmeyecegim bir antivirustur. birtakim firmalarin destegi ile bir anda yildizi parlatilan hicbir gecmisi olmayan bir yazilim firmasinin urunudur. tahminim bilgisayariniz buyuk ihtimalle trojan iceriyor.
    bilgisayarlar ve teknik terimler konusunda oldukca genis bir bilgiye sahip oldugunuzu dusunuyorum. virus ve trojan birbirinden farklidir. birtakim antivirusler trojanlari tespit edemez ve silemez.
    linkteki yazimi takip ederseniz bu programla cozume ulasabilirsiniz.

    ayrica antivirus olarak kaspersky kullanmanizi tavsiye ederim. bu programlarla sorununuzu cozemeyecekseniz uzaktan erisim yoluyla yardimci olabilirim.
    ayrica adsl kotanizi takip edebilmek icin http://adslkota.ttnet.net.tr adresinden kullanici adinizi sifrenizi girerek takip edebilirsiniz.

  16. erdem çelebi
    Temmuz 27, 2007, 6:21 am

    fatih bey benim de sorunum kablosuz bağlantı. ben acer aspire 9420 model bir bilgisayar kullanıyorum wireless modelim ise Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network ben arkadaslarımla airties rt 211 marka bir modem kulanıyorum tüm arkadaslrım xp ben vista kullanıyorum.hepsi bağlanabilirken benim bilgisayarımda bağlantı olmuyor yaptığımızda da sadece yerel bağlantı olarak görülüyor
    sonra sizin bu safanızı buldum ve yukarıdan baslayarak dediklerinizi tek tek uyguladım önce enisürümü sizin verdiğiniz linkten indirdim ama olmadı sonra verdiğiniz ıp 4 adreslerini girdim ama yine olmadı sonra verdiğiniz likten xp sürümünü indidim ve söylediğniz sekilde yguladım ama yukarıda baska bir arkadasın tarif ettiği şkilde yüklememin yeni olduğu seklinde bir uyarı çıktı ve yükleme tamamlanmadı yazınızda belirtiğiniz resimli anlatımda benim yazdığım konuları da göz önüne alrsanızçok sevinirim şimdiden ço teşekkürler

  17. Ağustos 14, 2007, 11:38 pm

    sayın fatih bey kolay gelsin asus F3JR model laptop üzerinde Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Ağ Bağdaştırıcı -işletim sistemi vista home premium.bende diğer arkadaşlar gibi internet bağlantı problemi yaşıyorum.sizin açıklamalarınızı okudum,hattaiki tane driver indirdim yine olmadı.kısasüreli bağlantı oluyor daha sonra bağlantı kopuyor.IP atamadı vs.gibi uyarılar veriyor.kullanmış luğum modem ZOOMX6.bu konuda sizdenyardım bekliyorum.çok teşekkür ederim.kolay gelsin.

  18. selçuk
    Eylül 20, 2007, 6:05 pm

    Fatih bey merhaba,
    ben de buna benzer bir wireless sorunu yaşıyorum. Bilgisayarımın modeli Toshiba satellite a200. wireless anahtarını açtığımda bağlantıları sorunsuz olarak görüyor. bağlandığım zaman modeme baplandığımı fakat internete bağlanamadığımı görüyorum. ilginç bir şekilde, bu durum yer yer farklılıklar gösteriyor. yani bazı bağlantılara hiç sorun yaşamadan bağlanabiliyorken, bazılarında ise bahsettiğim sorunu yaşıyorum. ne yapmalıyım? Teşekkürler.

  19. koray
    Ekim 23, 2007, 10:15 am

    bu bağlantı sorununu bende yasıyorum modemdemi bir sorun var bilmiyorum sağ alt köşede cıkan kablosuz bağlantı ikonuna tıkladığımda bağlantı aramak icin acılan pencerede windows yapılandırması lazım diyordu onu yaptım şimdi arama yapıyo fakat hiç bir bağlantı bulmuyor sora anahtarın kapalı olabileceğini düşündüm fakat acık driver ları güncellemeye calıstım arkdaşların yazdığı gibi en gülcel sürüm kullanılıyor seklinde bir uyarı veriyor xp kullanıyorum bana yardımcı olabilirmisin su an kartın markasını yazabilirim Intel® PRO/Wireless okuldayım da :S

  20. koray
    Ekim 23, 2007, 10:22 am

    bu arada laptopun dell latitude d600

  21. Iraz
    Mart 17, 2008, 10:03 am

    Konu pek güncel değil ancak sorunu çözemediğimden bir de size yazmak istedim. Yapılan tüm önerileri uyguladım ancak halen Edimax AR-7064g+ modemimle Vista üzerinden wireless bağlantı kuramadım. “Yalnızca Yerel” uyarısı veriyor ve internete bağlanmıyor.

    Bu sorunun başka bir çözüm yolu var mıdır?
    teşekkürler

  22. efe
    Nisan 17, 2008, 12:45 am

    sony vgn-fz11s wireles calısıyodu fakat bir laptopa kablolu ag bagladık burdan diger laptopa baglantı kurup internet paylasımını acıp kullanıyoduk fakat sonra ne o agı nede normal kablosuz internet baglantısı yapamıyorum sadece yerel ag baglantısında kalıyorum.kablosuza baglandıgımda hatalarda web anahtarı gibi bişiy diyo 3 gundur cozmeye calısıyorum kablolu baglanabiliyorum.yardım ederseniz cok sevinicem….

  23. ece
    Nisan 17, 2008, 12:49 am

    mrb fatih bey bende de aynı problem var sadece yerel agda kalıyorum internete baglanamıyorum.nasıl cozucem bilmiyorum.kablolu baglanabiliyorum ama koblosuz baglanamıyorum.

  24. efe
    Nisan 17, 2008, 12:51 am

    sony vgn-fz11s wireles calısıyodu fakat bir laptopa kablolu ag bagladık burdan diger laptopa baglantı kurup internet paylasımını acıp kullanıyoduk fakat sonra ne o agı nede normal kablosuz internet baglantısı yapamıyorum sadece yerel ag baglantısında kalıyorum.kablosuza baglandıgımda hatalarda web anahtarı gibi bişiy diyo 3 gundur cozmeye calısıyorum kablolu baglanabiliyorum.yardım ederseniz cok sevinicem……..

  25. Nisan 30, 2008, 4:04 pm

    Arkadaşım toshiba laptop için anlattığın olayı yaşadım ve senin manuel ip atama olayını yaptım..Başarılı bir şekilde sonuçlandı…3 saattir kafayı yiyodum…Teşekkürler bu bilgiler için..

  26. Kaan
    Mayıs 8, 2008, 1:50 pm

    Merhabalar. LG E500-GA290T model bir laptopum var. Windows vista yüklü. Wireless sorunsuz bağlanıyor. Ancak bir süre internet bağlantımın üzerinde bir ünlem işareti çıkıyor. Bİlgisayarı aç kapat yapmadanda düzelmiyor. Problem neden olabilir. Ne tavsiye edersiniz?

  27. uyuzettin
    Mayıs 16, 2008, 1:02 pm

    ellerinize sağlık, teşekkurler, okuduk, öğrenmiş olduk.iyi çalışmalar.

  28. Sead
    Haziran 2, 2008, 3:57 am

    arkadaşlar bende de aynısı var LG E500 wireless sorunu var bilgisayarı açıp kapamadan düzelmior bunun nedeni nedir ??? yardım edicek birileri varmı ?

  29. Haziran 10, 2008, 9:31 am

    selamlar.. Asusun f5vl serisinden satin aldim. vista yüklü o sekilde kullaniyorum fakat wireless bagliyken sürekli kopuyor tekrar baglaniyor bunun nedeni ne olabilir.? atheros ar5007eg card var üzerinde.. atherosun wireless yazilimini indirdim hic ağ bulmuyor driveri güncelledim yine sonuc yok.. biosuda uptade ettim olmuyor olmuyor neden olabilir bir fikri olan varsa yazsin.. $imdiden sagolun..

  30. merve
    Temmuz 1, 2008, 3:59 pm

    Merhaba,
    Vista home premium ile wireless bağlantıda problem yaşıyorum. Bağlanmak istediğimde “kablosuz kimlik doğrulama zaman aşımı nedeniyle bağlanamıyor” diyor. Modemin şifreleme türü WPA-PSK. Fakat şifreleme türünü WEP e alınca bağlanıyor. bir süre wep ile kullanmaya devam ettim ancak bazı sebeplerden dolayı şifreleme türünü yeniden wpa ya çevirmek durumunda kaldım sorunu yeniden yaşamaya başlayınca tekrar WEP e alayım dedim ancak bu seferde bağlantı pürüzlü bir bağlantı haline geldi. Örneğin gmailin dahili gtalk özelliği devre dışı kaldı bazı siteler açılmamaya başladı. Sorun devam etmektedir. Daha evvel intel sürücüleri ile ilgili olan yazınızı uygulamıştım ancak bir çare olmadı. Bu olaya çözüm yok mu? Farklı marka bir modem kullanmak işe yarayabilir mi?

  31. Temmuz 1, 2008, 4:23 pm

    Selamlar,
    Bu sekilde guzel turkcemizi imla kurallari ile kullanan arkadaslara yardim edebilmek icin kisitli zamanimdan odun vermek cok hos benim icin.
    Oncelikle modeminizin marka ve modelini bilmemde fayda olacak. Diger yandan vista isletim sistemi WPA sifreleme yontemlerinde 1 cok sorun cikardi bunu gozardi edemeyiz ancak mumkunse service pack 1 guncellemesini temin edin ve kurulumunu gerceklestirin. Service pack 1 guncellemesi bircok problemin giderildigi bir yama olarak yayinlandi. Diger taraftan mac filtreleme kismindan bilgisayarinizin mac adresine allow yaparak WPA sifreleme probleminizi cozebilirsiniz.
    Bu islemler fayda saglamayacaksa modem marka ve modelinizi belirtin ( pikatel yada zyxel saniyorum ) daha kullanisli 1 model onerebileyim.
    Saygilar

  32. merve
    Temmuz 1, 2008, 4:33 pm

    Tekrar merhaba,
    Service Pack 1 kurulu bununla birlikte kullandığım modem 3com OfficeConnect Adsl Wireless 11g Firewall Router.Şuan mecburen Wep ile internete bağlıyım. Mac filtreleme kısmından Allow işlemini nereden yapacağım konusunda bilgi verirseniz sevinirim.
    Teşekkürler.

  33. Temmuz 1, 2008, 4:45 pm

    Selamlar,
    su an elimde 3com modem yok belki inanmayacaksin ancak dun ingiliz 1 musterim icin kendisine ait ayni marka modemin servisini yaptim. 2 gun once modemini wep kullandigini gordum ve bunun guvenilir olmayan 1 sifreleme yontemi oldugunu wpa kullanmasini tavsiye ettim.
    sifrelemeyi WPA olarak ayarladim hersey normaldi ancak 1 gun sonra laptoplarindan xp isletim sistemi olanin baglanamadigini belirtti ancak vista olan laptopta sorun yoktu.
    bu durumda tekrar wep sifrelemsine cevirdim ve kayitli wireless baglantilarini sildim.
    hatirladigim kadari ile mac filtreleme sol bolumde security sekmesi icerisinde yer aliyor.
    Once mac filter active ve sonra
    allow yapmaniz gerekli.
    daha sonra asagiya mac adresinizi girin
    mac adresinizi ogrenmek icin
    – baslat + r
    – cmd
    – ipconfig /all

    wireless kartinizin mac adresini yazmayi unutmayin.
    saygilar

  34. Okan Koksalan
    Temmuz 8, 2008, 7:15 pm

    Fatih Bey iyi gunler,
    Size oncelikle boyle bir calisma yaptiginiz icin tesekkurlerimi sunarim. Ben de internet uzerinen surekli arastirma yapiyorum fakat tatmin edici bir sonuca henuz varamadim. Ben Amerika’dan yeni aldigim Toshiba a305-s6829 dizustu bilgisayarimda da ayni kablosuz ag baglantisi sorunu yasiyorum.Bilgisayarimin kablosuz baglanti karti intel 4965AGN. Evimdeki modemim ise Zyxel 660hw.
    Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim

  35. tunc
    Temmuz 19, 2008, 2:27 pm

    gerçekten bıktım vistadan,hiçbir şekilde hiçkimseye tavsiye etmiorm ne oyun acar,ne wirelessla internete baglanır sürekli sorun tanımlama,sürekli birşeylere izinler,sürekli güncelleştirme,çözüm arıo bişiler gönderio onu indir bunu indir bu nedir ya=) en yakın zamanda kurtulucam xp ye dönücem

    sorunlarını suraya yazsak sayfalar yetmez ama ben topicle ilgili olan sorunumu anlatıyım

    yan masamda oturan iş arkadasım laptopu ile işyerinin modemine girebilirken (xp kullanıcısı) , beni bırakın baglanmayı,”agının bunun gerksinimleri ile eşleşmiyor ” falan gibi saçma sapan bir yazı yazıyor,ekstradan ev içindeyken xp uyumlu laptop güvenli olmayan bütün wireless internet baglantılarına girebilirken; vista tek bir tanesine bile giremiyor ondada sürekli sorun tanımla,hata gönder vs vs..

    parayla rezil olmak bu olsa gerek
    bilgisarayın markası acer5520g, arkadasın dedigibi atheros wireless kartı var yardımlarını bekliyorum bu durumu düzeltmek için

  36. hüseyin
    Temmuz 21, 2008, 3:13 am

    arkadaşlar bana yardım ederseniz çok sevinirim sabahtan beri uğraşıyorum kafam allak bullak oldu.Toshiba Satalite L4017S Laptop aldım.normal masa üstü pcmden usbyle internete bağlıyordum laptopu,kablo bolluğundan kurtulmak için airties rt-205 kablosuz modem aldım pcyie ethernet kablosuyla bağladım nete girebiliorum.Ama Laptopla kablosuz ağa giremiyorum toshibanın sitesinden wirellessin son sürümlerini indirip yükledim ama nafile ağ algılanmıyor.bu sorunu çözebilmem için bir fikri olan varsa yardımını esirgemesin.şimdiden teşekkürler

  37. hüseyin
    Temmuz 21, 2008, 3:14 am

    he buarada laptop vista home premium,masaüstü xp home edition

  38. Ağustos 2, 2008, 1:18 pm

    arkadasım benım realtek wiraless kardt var ama memnun değil intel abgn destekli kart uyar mı lepop crea marka

  39. emrah
    Ağustos 14, 2008, 4:39 pm

    ben wireless wifi link 4965agn kullanıyorum ag denetleyicisindeki sürücü yazılımı gecen gun silindi bi hata sonucu bilgisayar surekli uyarı veriyo sürücü yazılımını yukleyin diye ve cd istıyo bende cd falan yok bunu nerden indirebilirim

  40. Ağustos 14, 2008, 4:47 pm

    Emrah,
    bu tur problemlerinizi belirtirken sorununuzu anlatiyorsunuz ancak bilgisayarinizin cinsiyeti nedir belirtmiyosunuz. isletim sisteminiz xp yada vista ben nereden bilebilirim_?
    linkten isletim sistemine uygun yazilimi indirebilirsin

  41. hande
    Ağustos 25, 2008, 2:13 pm

    Fatih bey merhaba.
    Ben toshiba satelite marka,vista home ve 4945AGB üçlüsü mağdurlarındayım. Daha önceden sinyali düşük olmasına rağmen bağlandığım airties modem bağlantısına, şimdi sinyali gayet iyi olmasına rağmen sadece yerel olarak bağlanamıyorum. Çok nadir internet bağlantısı sağlanıyor ama onda da ilk 5 sn internet kullanımı oluyor daha sonra hiç bir siteye bağlanamıyorum. Sayfanın başında bahsedilen bütün alternatifleri denedim.driver güncel diye yüklenmiyor. ip atamasında çakışma oldu. Başka ne yapabilirim bilmiyorum.Modem de herhangi bir şifreleme yok. Herhangi bir çözüm bulundu mu?

  42. hande
    Ağustos 25, 2008, 6:01 pm

    şimdi sinyal gayet iyi olmasına rağmen sadece yerel olarak bağlanamıyorum yazmışım, sadece yerel olarak bağlanabiliyorum olacaktı. Ayrıca SP1 de yüklü.Umarım bir çözümü vardır ve kısa zamanda cevap alabiliriz…

  43. Ağustos 25, 2008, 7:07 pm

    Hande,
    bilgisayarinin tam modelini belirtebilirmisin. 1 kac hafta once doktor 1 arkadasimda ayni problemle karsilastik toshiba marka laptopu vista isletim sistemi ve zyxel modemi vardi driver guncellemesi ile sorunu cozebilmistim.
    lutfen bana bilgisayarinin tam modelini belirt ve sorunun cozumunu bulabilelim.
    kablolu olarak baglandiginda sorun cikmiyor saniyorum bu durumda zaman ayirip uzak erisimle sorununu gidermeyi deneyebilirim.
    saygilar

  44. hande
    Ağustos 25, 2008, 7:17 pm

    Açıkçası kablolu olarak bağlanmayı denemedim. Çünkü modem benim değil bir komşumuzun. PC min modeli Toshiba Satellite A200-1YX. Modem Airties RT205 Wireless modeli de yazdığım gibi intel 3945ABG.İlginiz için teşekkürler.

  45. Ağustos 26, 2008, 8:41 am

    Hande,

  46. hande
    Ağustos 26, 2008, 5:45 pm

    Arkadaşlar benimle aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa intelin support sitesinden vistaya uyumlu 12.0.0.82 versiyon 3945ABG driverını indirsin. sorun çözüldü.

    Fatih Bey’e teşekkürler.

  47. Ağustos 26, 2008, 6:21 pm

    Vista icin driveri bu adresten alabilirsiniz
    ntel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

  48. canan
    Kasım 12, 2008, 3:52 pm

    mrb benim laptobum fujitsu siemens amilo pi 2530..vista kullanıyorum.wireless ayarında bilgisyrn yada modemin sorun var sanırım. net kesintisi oluyo aaldıgımdan beri.modem kablosuz airties 206.. modemin eternet kablosunu takınca kesilen net geliyo birden .yardımcı olursanız sevinirm.teşekkür ederimm

  49. merve3418
    Aralık 5, 2008, 2:39 pm

    merhaba arkadaşlar..Asus F3Sseries notebook kullanıyorum modemimim airties RT-206 daha önce kuzenimin evinde aynı marka modemle ethernet kablosu kullanmadan wireless ile intenete girmiştim fakat kendi evime kablosuz aynı marka modemi bağlattım ama evimde giremiyorum internete girebilmek için ethernet kablosunu kullanıyorum wireless ile girebilmem için ne yapmam gerekiyor lütfen bana yardımcı olursanız sevinirim…

  50. merve3418
    Aralık 5, 2008, 3:01 pm

    fatih bey çok güzel anlatmışsınız ama ben yüklemek için tıklayın dediğiniz yerden yüklemem gerekenin hangisi olduğunu anlayamadım birsürü program var yardımcı olursanız sevinirim…

  51. volkan
    Aralık 16, 2008, 11:53 pm

    Intel® PRO/Wireless and WiFi Link Drivers-Only for Windows Vista* bunu yuklemeniz yeteli

  52. Melih
    Şubat 5, 2009, 12:54 am

    Fatih bey tarafından verilen Intel downloaddan driverı (Volkan beyin detayını verdiği) indirdim. Zıp dosyasını açtıktan sonra V32 folder altından dpinst32.exe dosyasını çalıştırdım ve driverımı yeniledi. Su andaki driver 17.11.2008 tarihli 12.2.0.11 versiyonu olarak device managerden gözüküyor. Artık modeminizin WAP/SPK ile erişiminde problem yaşamıyorum. Arkadaşlara teşekkür ediyorum

  53. ozan
    Şubat 5, 2009, 11:16 pm

    Mrb fatih bey. Dell ınspıron 1525 laptop vista kullanıcısıyım fakat bağlantıda sürekli sorun çıkıyor. Komşunun modeminden bağlanıyorum bağlantıda sorun olduğu zaman reset atınca bağlantı gerçekleşiyor. Kalıcı bir çözüm önerebilirmisiniz

  54. Yıldıray
    Mart 3, 2009, 4:21 am

    Arkadaşlar…Laptopunuzda kullanacağınız size ait wireless modeminizin ayarlarını kendi laptopunuzda yapmazsanız hiçbir sorun yaşamayacaksınız..Ev yada iş yerinde kullanacağınız modemin şifre kullanıcı adı vs gibi ayarlarını bir arkadaşınızın laptopu yada pc si ile yapınız..Aksi takdirde vistanızı yeniden kurarak modemden faydalanabilirsiniz…

  55. Yıldıray
    Mart 3, 2009, 4:25 am

    ilave olarak..modeminizin lan kablosunuda asla vista yüklü laptopunuza takmayınız.. yoksa başa dönersiniz..

  56. kadir
    Temmuz 2, 2009, 12:37 pm

    merhaba bilgileriniz için teşekkür ederim benim sorunum ins care bulunur burdakileri yaptım ama olmadi suanda ewimdeki modeme baglanabiliyorum sifreli olmasina ragmen ama iş yerimdeki sagem marka wireless modemime baglanamıyorum şifreyi yaziyorum sorun tanıla diyor tanıladigimdada sifre yanlıs diyor sifrenin dogru olmasina karsın fakat evimdeki modem sifreli olmasina karsın ona bağlanabiliyorum simdiden tesekkürler

  57. burak
    Temmuz 5, 2009, 11:35 am

    Çok teşekkürler. Bu problem yüzünden neredeyse vistadan xpye döncektim. Bir haftadır inernete bağlanamıyordum. Sorun çözüldü şimdi.

  58. kan58
    Temmuz 13, 2009, 8:34 pm

    FATİH HOCAM GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞ SİTENİZDEN İNDİRDİĞİM DRAVIR GENİUS PROFESYONEL İÇİN SERİAL YADA CRAK GÖNDERİRSEN MSN ME ÇOK MAKBULE GEÇECEK ŞİMDİDEN TŞK

  59. Ozzy
    Eylül 11, 2009, 12:21 am

    Fatih Bey Merhaba;
    oncelikle konunun uzerinden epeyce zaman gecmesiyle artik ksin bi cozum buldugunuz umidyle bu mesaji yaziyorum; bitlis tatwan;da bir ilkogretimde gorev yapiyorum; ve malesef 1 haftadir 3Com marka modem ile cebellesiyorum; Sony vaio vgn-fz430e model laptobum ile 128 bit sifreeme ile baglnti kurabildim yada sifreyi kaldirdigimda; xp kullanacilari yaa diger vista yuklu pcler baglanirken ben vista home premium ile malesef baglanamiyorum; mac ekleyrek; yada ip4 den ayarlari degsitirerek; tekrar tekrar dirver kurarak yada modemi defalarca resetleyerek baglanmaya calistim ancak malesef WPA sifreleme le baglanti kuramiyorum; umarim yrdimci oalbilirsiniz…
    saygilar…

  60. ardadogan
    Kasım 3, 2009, 1:12 am

    herkese slmlar ben izmirde ögrenciyim binanın üst katındaki ögrencilerden wireless ile internet alıyoruz evde 3 tane leptop var bunların sadece biri internete giriyor digerleri şifreyi dogru düzgün yazmamıza ragmen zaman aşimina ugradı diyor baglantı kuramıyoruz…internete giren leptopu kapatıyoruz deniyoruz yine girmiyor ..ve 3 leptop da vista kurulu lütfen bu konu hakkında yardımcı olabileçek biri var mı tşlerimi sunarım

  61. fatih
    Kasım 5, 2009, 2:36 am

    ozzy bey aynı sorun ben de de var kullanmıyorum. sanırım xp bizim tek çözümümüz..

  62. gökhan
    Kasım 29, 2009, 12:06 am

    fatih bey merhabalar. modeme baglanıyorum ama sınırlı erişimli bağlı diyor. ağ simgesindede bağlanmamıs gözüüyor. bu sorun durduk yerde aniden çıktı. güncelletirmelerde bir adet intel pro wireless 3945ABG Network Connection güncellemem var ama onuda yüklüyemiyorum acil yardımmmm:) tesekkurler yoksa format atıcam pc yee son cozum hatta verdıgınız surucuyu yukledım ama bı etkısı olmadı

  63. gökhan
    Kasım 29, 2009, 12:35 am

    ayrıca fatıh bey zoom modemler ıcın ıp adresını falan yazabılırmısınız gımmz gereken

  64. Tuncay Kutlu
    Ocak 16, 2010, 12:26 pm

    merhabalar fatih bey bilgileriniz için teşekkür ederim,son derece yardımsever bir kişilik olduğunuzu daha fazla sözcüklerle sınırlamak istemiyorum.sorunumdan bahsetmek istiyorum.elimde samsung r522 serisinden bir laptop var bana işletim sistemi windows 7 olarak geldi fakat ben onu vista ya çevirdim(vista daha hoş geldiği için bana)işletim sistemini değiştirdikten sonra 3 yada 4 saat civarı wıreless internet bağlantımı sorunsuz bir şekilde yaptım fakat sonra kendi kendine bağlantı sorunu ortaya çıktı.kablosuz modeme bağlı görünnüyor fakat sonrasında internet yok.ağ bağdaştırıcısını sıfırlayıp onar dedikten sonra 1 dakika civarı sağ alt köşede internet bağlantı işareti olan dünya çıkıor ama malesef internet sayfası açılmıyor.aygıt yöneticisndeki ağ bağdaştırıcılarında yazan drıverlerin isimleri şöyle
    -atheros AR5007EG wireless network adapter
    -marvel yukon 88E8057 GİGABİT ethernet controller
    pc bilgim fazla olmadğı için sizin yukarda yazdığınız önerileri elimden kaldığı denedim fakat sorun bir türlü çözülmedi.eğer samsung pc me önerebileceğiniz bi derıver varsa öğrenmek isterim.
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler bir kaç gün içinde çözemezsem sorunu windows 7 i geri yüklemek zorunda kalacağım sanırım..teşekkürler

  65. Tuncay Kutlu
    Ocak 16, 2010, 12:57 pm

    tekrar söyleyeyim ilk başta yazdığınız el ile ıp işlemlerini denedim fakat genede sorun çözülmedi.işletim sistemimim vista ultımate oldğndan sanıyorum yazdıklarınızın dışında ek yapılandırma menüleride var:S iyice kafam karıştı 7 saattir bu sorun için uğraşıyorum

  66. Poyraz
    Haziran 29, 2010, 10:37 pm

    çok teşekkür ederim dostum bayagıdır sorun yaşıyordum bu konu için .yardımın için çok saol

  67. ejderizm
    Ekim 14, 2010, 2:01 am

    Merhaba, öncelikle yazı için tebrik ederim, çünkü bulabildiğim tek gerçekçi ve kişisel yazılmış döküman olduğu için.

    Şöyle bir problemim var, Yeni bağlanan bir DSL’m ve TT’netten “Huawei Echolife HG521” modem verildi. Modemi her ne kadar kurulumu kolay olsada bir takım bilmediğim nedenlerden dolayı zor kurduk. (Kullanıcı adı, parola kayıt etme sorunu vs.) Yinede sonunda kurabildik. Lakin 2 PC bulunmakta. Biri netbook(markasını unuttum.) diğeri notebook(Acer Aspire 5739G).

    Notebook (WPA şifreleme ile)
    Netbook (WPA2 şifreleme ile) internete bağlanabiliyor. Eğer WPA2 ise notebook WPA ise netbook modeme bağlanamıyor. (Modemin bilmem nesi size uymadığından dolayı bağlanamazsınız gibi birşey yazıyor.) Ayrıca ikiside WEP’te bağlanmıyor. İkisinin işletim sistemi Win7.

    Driver güncellemeyi şuanda deneyemedim PC’ler uzakta olduğu için. (logmeinle olduğu kadar uğraşabiliyorum.) Bu sorunu driver güncelleme ile aşabilirmiyim. Modemin firmware’ini güncelleyerek aşabilirmiyim? Önerilerinizi bekliyorum.

    Şimdiden teşekkürler.

  68. mustafa
    Kasım 13, 2010, 11:18 am

    slm benim samsung r620 dizüstü bilgisayarım ve wireless ve ethernet’e girmiyor
    dizüstünü internet kartı atheros AR5007EG WİRELESS VE MARVELL YUKON ETHERNET ACİL YARDIM

  69. lay
    Nisan 2, 2011, 12:25 pm

    cok sagol cok teşekkurler helal olsun

  70. fatih
    Mayıs 23, 2011, 10:44 am

    Fatih Bey Merhaba;
    bende aynı şekilde Acer 6930G laptobumda wireless üzerinden internet alamıyorum. kabloyu takınca internet geliyor çekince gidiyor. wireless ağında “yalnızca yerel” yazıyor. Driver güncellemesi yaptım modeme reset attım wireless şifreleme wpa-wpa2 hepsini denedim yok, ama samsung telefonumdan wireless ten interneti denediğimde sorunsuz bağlandı. Yardımlarınızı bekliyorum..

  71. mahmut
    Haziran 19, 2011, 6:01 pm

    Merhaba bende edimax 7711us kablosuz ağ güçlendirici aldım cd den kurulum yaptım dışarıdan aldığım kablosuz ağı bu edimaxı aktif hale getirdiğimde(diğerlerini pasif)ağ bağlantı mükemmel diyor yalnız explorewr yada msn herhangi bir net bağlantısı olmuyor.Edimax ağı süper yakalıyor fakat bilgisayarımda bağlantı hiç bir şekilde yok,cok iyi bilgisayar kullanıcısı değilim ama ne yaparsam yapıyım bir türlü bilgisayarımla arasındaki bağı çözemedim yardımcı olursanız sevinirim.Bu arada bilgisayarım hp dv 5000 xp kurulum.

  72. mine
    Kasım 8, 2011, 5:29 pm

    ya bunlar bilindik şeyler evde masaüstü bilgisayar var ama laptop dan internet çekmiyo onu ayarlamam lazım bana bu konuda yardım lazım

  73. mesut
    Kasım 29, 2011, 5:41 pm

    selam bende samsung R530 marka laptop var sorunum şu wireless bağdaştırıcım atheros ar9285 modeme biraz uzak olsam bağlanamıyorum ağı 2 çubukla çeksede bağlanmıyor yada görmüyor biraz arastırma yaptım sanırım kard sorunlu işletim sistemim win7 ultimate son güncel driver yüklü bios update dahi yaptım sorun çözülmedi ne yapmam gerek genel bi sorunmu

  74. SİBEL
    Mayıs 9, 2013, 9:36 pm

    BİLGİSAYARIMIN KABLOLU BAĞLANTI ÖZELLİĞİ YOK KABLOLU BAĞLANAMIYORUM LEPTOPTAN NE YAPMAM GEREK

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

